Programová nabídka Dříň
"Co je v košíku"
září/říjen
- druhy ovoce, zeleniny, polních plodin, jejich využití a zpracování
- výtvarné zobrazování jablka, hrušky, mrkev - vystižení tvaru
(kresba, malba, modelování aj.)
- poznávání jednotlivých druhů podle vzhledu, podle chutě a vůně
- určování barvy
- třídění podle dané vlastnosti
- pojmy více-méně-stejně, první-poslední, za-před atd.
- zapamatování si jednoduchých básní a písní s danou tématikou
- lezení po žebřinách, skok z místa
- rozvoj jemné motoriky – trhání papíru, stříhání, mačkání
- způsoby práce v zahradě
- názvy činností na poli, stroje a nástroje k tomu potřebné
________________________________________________
Jaké cíle budeme plnit na podzim:
Barevný podzim
1. Dítě a jeho tělo
a) Uvědomění si vlastního těla
b) Koordinace pohybů - ovládání pohybového aparátu
c) Vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů
d) Rozvoj pohybových a manipulačních dovedností
e) Upevňovat u dětí hygienické a bezpečnostní návyky
f) Koordinovat lokomoci a sladit pohyb s rytmem
g) Vytvořit dostatek pohybových aktivit vedoucích k osvojení
nových pohybových dovedností
h) Postupně zvládat jednoduchou obsluhu a pracovní úkony
2. Dítě a jeho psychika
A) Jazyk a řeč
a) Rozvoj receptivních jazykových dovedností - vnímání, porozumění, poslech
b) Zaměřit se na vyprávění toho, co dítě slyšelo nebo shlédlo
c) Prohlížení a "čtení" knížek
d) Rozvíjet schopnost dětí pojmenovávat bezprostředně vnímané předměty,
jevy a činnosti - samostatný řečový projev
e) Samostatně se vyjadřovat - vhodná formulace otázek a odpovědí
B) Porovnávání schopnosti a funkce, myšlenkové operace,
představivost a fantazie
a) Podporovat rozvoj vhodných poznávacích citů - radost z objevování,
zájem a zvídavost
b) Přímé pozorování přírodních jevů - všímat si změn v přírodě a správně
označovat přírodní jevy a odhalovat podstatné znaky a souvislosti mezi nimi
c) Orientovat se částečně v čase
d) Samostatně a tvořivě využívat přírodní materiály
C) Sebepojetí, city, vůle
a) Uvědomění si vlastní identity
b) Získávat citlivý vztah k přírodě i k sobě
c) Umožňovat dítěti dokončovat činnost v individ. tempu
d) Uplatňovat iniciativu, projevovat stálejší zájmy a snahu
dosáhnout určitého cíle
e) Přijímat pozitivní ocenění i svůj případný neúspěch
3. Dítě a ten druhý
a) Rozvíjet schopnost pro navazování vztahů dítěte k druhým lidem
b) Posilovat prosociální chování k rodině i mateřské škole
c) Vést děti k ochotě rozdělit se a půjčit si navzájem hračku
d) Postupně uplatňovat své individ. potřeby a přání s ohledem na druhého
e) Uvědomovat si svá práva ve vztahu k druhému
f) Rozvoj sociální citlivosti a tolerance
4. Dítě a společnost
a) Postupně začleňovat dítě do kolektivu
b) Vytvářet povědomí sounáležitosti k určitému společenství - třída, rodina
c) Upevňovat základní společenské návyky ve styku s dospělými i dětmi
d) Vnímat základní pravidla jednání ve skupině,
podílet se na nich a řídit se jimi
e) Zacházet šetrně s hračkami
5. Dítě a svět
a) Zaměřit se na přirozené poznávání rozmanitosti prostředí
b) Bezpečně se orientovat v prostředí nejbližšího okolí domova
a MŠ a prohlubovat vztah dítěte k prostředí, ve kterém žije
c) Vnímat přírodu a její rozmanitost
_______________________________________________
AKTUALITY |
---|
Akce v MŠ 21.9.2023 - Divadlo Šapitó - " Pásmo pohádek kejklíře Jana " 17.10.2023 "Do světa - Trable s příšerou" - vzdělávací program 31.10.2023 Lampiónový průvod - vyhlášení soutěže o nej dýni . 09.11.2023 Divadélko Ondřej " O rytíři a ošklivé dámě aneb jak se stala krásnou" - pohádka 21.12.2023 Vánoční koncert ve školce |
Prázdniny pro školní rok 2023/2024 * PODZIMNÍ PRÁZDNINY 26.10.-.27.10.2023 * VÁNOČNÍ PRÁZDNINY 23.12.2023 - 2.1.2024 * POLOLETNÍ PRÁZDNINY 02.02.2024 * JARNÍ PRÁZDNINY 26.02. - 03.03.2024 * VELIKONOČNÍ PRÁZDNINY 28.03.2024 * HLAVNÍ PRÁZDNINY 29.06. - 01.09.2024 |