logotyp

Programová nabídka Dříň

Jaro

Určit znaky jara, rozlišit zimu a jaro, vštípení poznatků o probouzení přírody, konci zimního spánku a příletu stěhovavých ptáků, poznat některé druhy jarních květů, určit jejich barvu, vystihnout jejich podobu malbou, podpora jemné motoriky – trhání, muchlání (koláž – jarní strom), neustálá podpora k řečové aktivitě (řeč samostatná, plynulá a srozumitelná), matemat.představy – umět rozhodnout, zda ve skupině prvky přebývají (pojmy: více, méně, stejně), přiřazováním tvořit dvojice

Poznat druhy domácích zvířat, jejich mláďata, prostředí,kde žijí, užitek pro člověka – samostatné a smysluplné vyjadřování, aktivní použití přídavných jmen („Jaká mohou být zvířata?“), používání kvantifikátorů (všechny, každý, žádný), určení polohy (první, poslední, uprostřed, před, za), samostatný a kultivovaný přednes, poznat a pojmenovat známou píseň podle melodie, kresbou naznačení charakteristických znaků zvířecí figury (starší děti i v pohybu), malba se silným a slabým štětcem, zaplnění plochy sytou barvou, napodobení jednoduchého pohybu podle vzoru – nápodoba domácích zvířat, procvičení poskočného kroku, plazení pod nízkou překážkou, při PH – rychlá reakce na signál

Velikonoce – seznámení s lidovou tradicí a zvyky, malování a zdobení velikonočních kraslic, výroba dárku, přání, návštěva velikonočního trhu, zapamatování básně

Poznat základní znaky a rozdíly mezi městem a vesnicí, zapamatovat si hlavní město republiky, město či vesnici, kde dítě žije, procvičování geometrických tvarů za pomoci modelů, obrázků domů, rozlišování velikostí (domy:malý-větší-největší, velký-menší-nejmenší), prostorová orientace (pojmy nad, za, před), kreslení, malování domů, lepení domečků z krabiček, upevňování správné techniky stříhání (vystřihování detailů k domu)

Poznání města Kladna, ve kterém dítě žije (navštěvuje MŠ) – významné budovy, náměstí, sportovní areály, procházka městem, návštěva Sletiště, práce s básní Jen si děti všimněte (pochopit obsah, zapamatování), kreslení - radnice

Umět pojmenovat části bytu a nábytek obecně, umět popsat svůj byt, dům a pokoj, nakreslit a vymodelovat jednoduché části nábytku, přiřazování prvků 1-5 (1-10)

Poznat planetu Zemi, pochopit, že je součástí Sluneční soustavy, vědět o existenci dalších planet, chápat důležitost ochrany planety – šetření vodou, elektřinou, třídění odpadu, kresbou, malbou vystihnout Zemi, chůze a běh v kruhu, udržení kruhu

Poznat dopravní prostředky, umět rozlišit, co jezdí, létá, plave, znát některé dopravní značky, funkci semaforu, podporovat snahu o gramatickou správnost vyjadřování, poučení o bezpečném chování na silnici, chodníku, procvičení geometrických tvarů (dopravní značky) a barev (dopravní prostředky, značky), zvládat pokyny na umísťování předmětů podle zadání učitelky – pojmy vpředu-vzadu, nahoře-dole, blíž než-dál než, četbou pohádek a povídek o dopr.prostředcích (E.Petiška – Pohádkový dědeček)podpořit zájem o knihy, zvládnout vyprávění krátkého textu vlastními slovy, pohybové ztvárnění dopravních prostředků – pohotové střídání poloh, ovládnutí dechového svalstva, správné držení těla, zapamatování básní a písní s danou tématikou, vystižení jednoduchého tvaru libovolného dopravního prostředku kresbou nebo malbou

Pojmenování členů rodiny a pochopení rodinných vztahů, vysvětlení významu Svátku matek, umět vyjádřit, jaká je naše maminka (užívání přídavných jmen), proč ji máme rádi, co pro nás dělá, výroba dárku pro maminku, zapamatování básně, písně, kultivovaný přednes, orientace v jednoduchém labyrintu (cestička k mamince), poznat práci dospělých, vědět, co dělají rodiče, znát některá povolání, výrobky, seznámit se s prací některých dospělých (exkurse např.Záchranná služba, HZS)

Pojmenovat části svého těla, znát význam ochrany zdraví, vědět, co nám prospívá, co škodí, zdravotně zaměřené činnosti, pojmenování 5ti smyslů, počítat na svém těle, u lékaře, kresba postavy – diagnóza grafického projevu, poznat předměty denní potřeby a jejich účel, vyjmenovat části dne, určit činnosti v různých částech dne, určování prvního a posledního písmene ve slově, rytmizace, počet slabik

_______________________________________________________________________
Jaké budeme plnit cíle na jaře:
 

1. Dítě a jeho tělo
a) Uplatňovat manipulační činnosti a úkony s předměty a pomůckami
b) Rozvíjet používání všech smyslů při činnostech
c) Postupně zvládat hrubou i jemnou motoriku (úkony s předměty, pomůckami, nástroji, náčiním, materiálem)
d) Postupně zvládat prostorovou orientaci
e) Pohybovat se běžným způsobem v různém prostředí - ve skupině dětí, zvládat překážky
f) Zapojit všechny smysly při poznávání přírody
g) Umět se postarat o své osobní věci a zvládat sebeobsluhu
h) Pojmenovávat části lidského těla, některé orgány a získávat povědomí o jejich funkci


2. Dítě a jeho psychika


A) Jazyk a řeč
a) Rozlišovat některé symboly, porozumět jejich významu a komunikativní funkci
b) Vyjadřovat svou fantazii v tvořivých činnostech
c) Vyjadřovat myšlenky, nápady, pocity a své mínění ve vhodně formulovaných větách
d) Správné formulování otázek a odpovědí
e) Zapamatovat si nazpaměť krátké texty - reprodukce písní, veršů
f) Projevovat zájem o knížky
g) Vyprávění vlastních zážitků - samostatný slovní projev na určité téma
h) Sluchově rozlišovat hlásky na začátku slova


B) Pozorovací schopnosti a funkce, myšlenkové operace, představivost a fantazie
a) Zaměřit se na konkrétní operace s předměty - třídění, přiřazování, uspořádávání, odhad
b) Vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech
c) Vytvářet a rozvíjet citové vztahy k přírodě a zvířatům
d) Zaměřit se na činnosti vedoucí k rozvíjení vnímání, zrakové a sluchové paměti a pozornosti
e) Zaměřit se na odhalování podstatných znaků - charakteristických rysů


C) Sebepojetí, city a vůle
a) Rozvoj pozitivních citů dítěte ve vztahu k sobě - sebevědomí, sebedůvěra ve vlastní síly a schopnosti
b) Soustředit se na činnost a vědomě ji kontrolovat a dokončit
c) Přistupovat na vysvětlená a pochopená pravidla
d) Těšit se z hezkých a příjemných zážitků, kulturních a přírodních krás
e) Zaměřit se na estetické a tvůrčí aktivity
 
 
3. Dítě a ten druhý 
a) Zaměřit se na společné aktivity s dopravní tématikou
b) Zapojovat děti do společných aktivit nejrůznějšího zaměření (hudebně pohybové hry,
kolektivní zpěv)
c) Chovat se citlivě a ohleduplně ke svému okolí, bránit se projevům násilí
d) Posilovat prosociální chování ve vztazích k rodině
e) Rozpoznávat rozdíly ve společenských rolích dětí i blízkých dospělých (včetně rolí
daných pohlavím a rodinných rolí)
f) Dostatek pozitivních příkladů a vzorů prosociálního chování - ohleduplnost, porozumění,
tolerance
 

4. Dítě a společnost
a) Postupně se seznamovat s různými etniky a jejich kulturami na zemi
b) Respektovat rozdílné vlastnosti, schopnosti a dovednosti dětí a lidí vůbec

c) Seznamovat se s lidovou slovesností, výtvarným uměním, kulturními tradicemi a zvyky
d) Vytvářet základy estetického vztahu k přírodě, kultuře a umění
 
 
5. Dítě a svět
a) Osvojovat si elementární poznatky o sobě, vývoji a životě
b) Prohlubovat vztah dítěte k místu a prostředí, ve kterém žije
c) Získávat povědomí o významu životního prostředí pro člověka a uvědomovat si, že způsob, jakým se chová a žije ovlivňuje jeho zdraví a životní prostředí
d) Rozvíjet pocit sounáležitosti s živou i neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí

 Jaké budeme plnit cíle v zimě?

Bílá zima

1. Dítě a jeho tělo
a)  Pohybovat se běžným způsobem v různém prostředí
     (pohybovat se na sněhu a ledu)
b)  Vést děti k obratnosti, pohotovosti, cvičit sílu, překonávání strachu
     z nezvykých poloh
c)  Snažit se napodobit jednoduchý pohyb podle vzoru a přizpůsobit jej
     podle pokynu
d)  Sladit pohyb s rytmem a hudbou
e)  Sluchově rozlišovat zvuky a tóny
f)  Osvojovat si vzhledem k individ. zvláštnostem praktické dovednosti
     v pohybových činnostech
g)  Zvládat jemnou motoriku - zacházet s výtvarným materiálem     
    a modelovací hmotou
h)  Postupně zvládat některé další grafické a výtvarné techniky
i)  Učit se znát základní pojmy užívané ve spojení s pohybem a sportem
j)  Získávat povědomí o některých způsobech ochrany osobního zdraví a 
    bezpečnosti a o tom, kde v případě potřeby nalézt či jinak přivolat pomoc


2. Dítě a jeho psychika

A)  Jazyk a řeč
a)  Snažit se správně dýchat při řeči, zpěvu a pohybových hrách
b)  Dát dítěti dostatek příležitostí k samostatnému řečovému projevu
c)  Soustředěně vyslechnout čtené i vyprávěné pohádky a příběhy
d)  Vyprávět příběhy a pohádky, domlouvat se slovy i gesty
e)  Učit se chápat slovní vtip a humor

B)  Pozorovací schopnosti a funkce, myšlenkové operace,
    představivost a fantazie
a)  Rozvíjet a cvičit vnímavost zrakovou a sluchovou paměť
b)  Rozvíjet tvořivé sebevyjádření - hry a činnosti podporující tvořivost, 
     představivost a fantazii
c)  Zařazovat hry a činnosti zaměřené k řešení problémů a cvičení paměti
     (mechanické i logické)
d)  Zaměřit se na odhalování podstatných znaků - charakteristické rysy
e)  Vnímat to, že je zajímavé dozvídat se nové věci a využívat zkušeností
    k učení porozumět jednoduchým poznatkům z přírodního prostředí

C) Sebepojetí, city a vůle
a)  Dát dítěti dostatek možností projevovat vlastní city, sdělovat citové 
     dojmy, prožitky a hovořit o nich
b)  Rozvíjet a kultivovat mravní a estetické vnímání, cítění a prožívání
c)  Sledovat pohádky a příběhy obohacující citový život dítěte
d) Vytvářet a rozvíjet citové vztahy k přírodě a zvířatům
e)  Zaměřit se na motivaci dětí k jejich vyjádření a sebeuplatnění


3. Dítě a ten druhý
a)  Podporovat dětská přátelství
b)  Rozvíjet interaktivní a komunikativní dovednost
c)  Zařadit se mezi své vrstevníky v dětské skupině a budovat si mezi nimi
     své postavení
d)  Poskytovat dostatek různých příležitostí k verbální i
    neverbální komunikaci  
e)  Četba, vyprávění a poslech pohádek a příběhů na téma vztahů mezi lidmi


4. Dítě a společnost
a)  Postupně se seznamovat s lidovou slovesností, kulturními tradicemi a zvyky
b)  Přizpůsobovat se společnému programu, spoluvytvářet prostředí pohody
c)  Umožňovat dětem setkávat se s dramatickým i literárním uměním
    i mimo MŠ
d)  Rozvíjet kulturně estetické dovednosti (slovesné, výtvarné, hudební, 
     dramatické)
e)  Seznamovat děti s bajkou - personifikace vlastností zvířat ve vztazích
     mezi lidmi
f)  Vytvářet u dětí základní představu o tom, co je dobře a co špatně
    a podle toho se chovat


5. Dítě a svět
a)  Rozvíjet pocit sounáležitosti s rodinou a prostředím, ve kterém žije
b)  Osvojovat si jednoduché poznatky o reálném i nereálném světě
c)  Rozvíjet pocit sounáležitosti s živou i neživou přírodou
d)  Zvládat jednoduché činnosti v péči o okolní prostředí
e)  Rozlišovat aktivity, které mohou zdraví člověka, společnosti a přírody
     podporovat a které je mohou poškozovat

_______________________________________________________

AKTUALITY

Kulturní akce školy

* 16.9.2024 Divadélko Ondřej - Indiánský příběh 2

*30.9.2024 Divadlo Koloběžka - houbařská pohádka

* 24.10.2024 Divadlo Šapito - kocour v botách

* 11.11.2024 projekt - Hlavně ať se nevzbudí - ukázka jak děti obklopuje IT technologie

* 26.11.2024 projekt - Není slepice jako slepice - navázání na loňský projekt o kuřatech

* 19.12.2024 předvánoční koncert s kytarami
PŘESUNUT
* 17.1.2025 koncert

* 21.1.2025 Divadlo Úsměv - jak si pejsek popletl léky - pohádka proložená písnčkami

*13.2. 2025 divadlo Neklid - Jen počkej, ho, ho,ho
vzdělávací zábavná pohádka proložená písněmi

* 13.3.2025 Divadélko Paleček - Velikonoční veselá jarní pohádka - PŘESUNUT na 24.3.2025

*7.4.2025 Do světa - vzdělávací program
3,2,1 teď - balanční techniky a jiné cviky pro děti

* 25.4.2025 Divadélko Ondřej - Pipi dlouhá Punčocha

Prázdniny pro školní rok
2024/2025

* PODZIMNÍ
PRÁZDNINY
úterý 29. října a středa 30. října 2024 (otevřeno)

* VÁNOČNÍ
PRÁZDNINY
pondělí 23. prosince 2024 – středa 1. 1. 2025

* POLOLETNÍ
PRÁZDNINY
pátek 31. 1. 2025 (otevřeno)

* JARNÍ
PRÁZDNINY
pondělí 3. 3. – neděle 9. 3. 2025 (otevřeno)

* VELIKONOČNÍ
PRÁZDNINY
čtvrtek 17. dubna 2025 (otevřeno)

* HLAVNÍ
PRÁZDNINY
sobota 28. června 2025 – neděle 31. srpna 2025 (otevřeno dle ustanovení Magistrátu města Kladno, bude známo cca v 02-03/2025)
MŠ Kladno, Vrapická 474 (8.MŠ Dubí)

mobil: 606 079 951
e-mail: ms.vrapicka@msvrapicka.cz


MŠ Kladno, V.Maršnera 63 (9.MŠ Dříň)

mobil: 702 018 890
mobil vedoucí odloučeného pracoviště: 724 805 494
e-mail: ms.drin@msvrapicka.cz


MŠ Kladno, nám.Fr.Rosenbauma 622 (37.MŠ Dubí)

tel: 312 241 575
mobil: 606 079 953 (berušky), 601 375 951 ( včeličky),
720 820 483 (sovičky)
mobil paní ředitelky MŠ: 606 079 952
mobil vedoucí školní jídelny: 724 805 486
e-mail: reditelka.ms@msvrapicka.cz
Se sokolem do života
Šablony OP JAK pro MŠ Dubí a Dříň
Za podpory města Kladno


HOME MŠ Kladno Dubí
zapomenuté heslo
registrace
FB

Created by © 2011 - 2025 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek