Programová nabídka Dříň



 BÍLÁ ZIMA - LEDEN  

Jestli napadne sníh, pojedeme na saních

- znaky zimy, rozdíl mezi podzimem a zimou
- typické zimní činnosti a sporty
- počasí a způsob oblékání v zimě
- vlastnosti krycí barvy, vlastnosti bílé barvy
- vlastnosti lepidla a technika lepení (sněhulák)
- vystřihování a samostatné lepení
- básně a písně se zimní tématikou
- hod horním obloukem

_________________


Ptáci v zimě

- některé druhy ptáků, rozdělení na stěhovavé a přezimující
- péče o ptáky a zvířata v zimě, rozdíl mezi krmítkem a krmelcem
- vystihnout tvar těla ptáků, rozvoj jemné motoriky
- vést k výběru podle toho, zda předmět požadovanou vlastnost má či nemá, 
  přiřazováním tvořit dvojice

 

 

 Jaké budeme plnit cíle v zimě?

Bílá zima

1. Dítě a jeho tělo
a)  Pohybovat se běžným způsobem v různém prostředí
     (pohybovat se na sněhu a ledu)
b)  Vést děti k obratnosti, pohotovosti, cvičit sílu, překonávání strachu
     z nezvykých poloh
c)  Snažit se napodobit jednoduchý pohyb podle vzoru a přizpůsobit jej
     podle pokynu
d)  Sladit pohyb s rytmem a hudbou
e)  Sluchově rozlišovat zvuky a tóny
f)  Osvojovat si vzhledem k individ. zvláštnostem praktické dovednosti
     v pohybových činnostech
g)  Zvládat jemnou motoriku - zacházet s výtvarným materiálem     
    a modelovací hmotou
h)  Postupně zvládat některé další grafické a výtvarné techniky
i)  Učit se znát základní pojmy užívané ve spojení s pohybem a sportem
j)  Získávat povědomí o některých způsobech ochrany osobního zdraví a 
    bezpečnosti a o tom, kde v případě potřeby nalézt či jinak přivolat pomoc


2. Dítě a jeho psychika

A)  Jazyk a řeč
a)  Snažit se správně dýchat při řeči, zpěvu a pohybových hrách
b)  Dát dítěti dostatek příležitostí k samostatnému řečovému projevu
c)  Soustředěně vyslechnout čtené i vyprávěné pohádky a příběhy
d)  Vyprávět příběhy a pohádky, domlouvat se slovy i gesty
e)  Učit se chápat slovní vtip a humor

B)  Pozorovací schopnosti a funkce, myšlenkové operace,
    představivost a fantazie
a)  Rozvíjet a cvičit vnímavost zrakovou a sluchovou paměť
b)  Rozvíjet tvořivé sebevyjádření - hry a činnosti podporující tvořivost, 
     představivost a fantazii
c)  Zařazovat hry a činnosti zaměřené k řešení problémů a cvičení paměti
     (mechanické i logické)
d)  Zaměřit se na odhalování podstatných znaků - charakteristické rysy
e)  Vnímat to, že je zajímavé dozvídat se nové věci a využívat zkušeností
    k učení porozumět jednoduchým poznatkům z přírodního prostředí

C) Sebepojetí, city a vůle
a)  Dát dítěti dostatek možností projevovat vlastní city, sdělovat citové 
     dojmy, prožitky a hovořit o nich
b)  Rozvíjet a kultivovat mravní a estetické vnímání, cítění a prožívání
c)  Sledovat pohádky a příběhy obohacující citový život dítěte
d) Vytvářet a rozvíjet citové vztahy k přírodě a zvířatům
e)  Zaměřit se na motivaci dětí k jejich vyjádření a sebeuplatnění


3. Dítě a ten druhý
a)  Podporovat dětská přátelství
b)  Rozvíjet interaktivní a komunikativní dovednost
c)  Zařadit se mezi své vrstevníky v dětské skupině a budovat si mezi nimi
     své postavení
d)  Poskytovat dostatek různých příležitostí k verbální i
    neverbální komunikaci  
e)  Četba, vyprávění a poslech pohádek a příběhů na téma vztahů mezi lidmi


4. Dítě a společnost
a)  Postupně se seznamovat s lidovou slovesností, kulturními tradicemi a zvyky
b)  Přizpůsobovat se společnému programu, spoluvytvářet prostředí pohody
c)  Umožňovat dětem setkávat se s dramatickým i literárním uměním
    i mimo MŠ
d)  Rozvíjet kulturně estetické dovednosti (slovesné, výtvarné, hudební, 
     dramatické)
e)  Seznamovat děti s bajkou - personifikace vlastností zvířat ve vztazích
     mezi lidmi
f)  Vytvářet u dětí základní představu o tom, co je dobře a co špatně
    a podle toho se chovat


5. Dítě a svět
a)  Rozvíjet pocit sounáležitosti s rodinou a prostředím, ve kterém žije
b)  Osvojovat si jednoduché poznatky o reálném i nereálném světě
c)  Rozvíjet pocit sounáležitosti s živou i neživou přírodou
d)  Zvládat jednoduché činnosti v péči o okolní prostředí
e)  Rozlišovat aktivity, které mohou zdraví člověka, společnosti a přírody
     podporovat a které je mohou poškozovat

_______________________________________________________

AKTUALITY

Prázdniny
pro školní rok 2020/2021

Podzimní prázdniny:
čtvrtek 29.10. + pátek 30.10

Vánoční prázdniny:
středa 23.12. - neděle 3.1.2021

Pololetní prázdniny:
pátek 29.1.2021

Jarní prázdniny:
pondělí 1.2. - neděle 7.2.2021

Velikonoční prázdniny:
čtvrtek 1.4.2021

Hlavní prázdniny:
čtvrtek 1.7. - úterý 31.8.2021
HOME MŠ Kladno Dubí
zapomenuté heslo
registrace
Mapa stránek
Napište nám

Created by © 2011 - 2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign