Programová nabídka Dříň
BÍLÁ ZIMA - LEDEN
Jestli napadne sníh, pojedeme na saních
- znaky zimy, rozdíl mezi podzimem a zimou
- typické zimní činnosti a sporty
- počasí a způsob oblékání v zimě
- vlastnosti krycí barvy, vlastnosti bílé barvy
- vlastnosti lepidla a technika lepení (sněhulák)
- vystřihování a samostatné lepení
- básně a písně se zimní tématikou
- hod horním obloukem
_________________
Ptáci v zimě
- některé druhy ptáků, rozdělení na stěhovavé a přezimující
- péče o ptáky a zvířata v zimě, rozdíl mezi krmítkem a krmelcem
- vystihnout tvar těla ptáků, rozvoj jemné motoriky
- vést k výběru podle toho, zda předmět požadovanou vlastnost má či nemá,
přiřazováním tvořit dvojice
Jaké budeme plnit cíle v zimě?
Bílá zima
1. Dítě a jeho tělo
a) Pohybovat se běžným způsobem v různém prostředí
(pohybovat se na sněhu a ledu)
b) Vést děti k obratnosti, pohotovosti, cvičit sílu, překonávání strachu
z nezvykých poloh
c) Snažit se napodobit jednoduchý pohyb podle vzoru a přizpůsobit jej
podle pokynu
d) Sladit pohyb s rytmem a hudbou
e) Sluchově rozlišovat zvuky a tóny
f) Osvojovat si vzhledem k individ. zvláštnostem praktické dovednosti
v pohybových činnostech
g) Zvládat jemnou motoriku - zacházet s výtvarným materiálem
a modelovací hmotou
h) Postupně zvládat některé další grafické a výtvarné techniky
i) Učit se znát základní pojmy užívané ve spojení s pohybem a sportem
j) Získávat povědomí o některých způsobech ochrany osobního zdraví a
bezpečnosti a o tom, kde v případě potřeby nalézt či jinak přivolat pomoc
2. Dítě a jeho psychika
A) Jazyk a řeč
a) Snažit se správně dýchat při řeči, zpěvu a pohybových hrách
b) Dát dítěti dostatek příležitostí k samostatnému řečovému projevu
c) Soustředěně vyslechnout čtené i vyprávěné pohádky a příběhy
d) Vyprávět příběhy a pohádky, domlouvat se slovy i gesty
e) Učit se chápat slovní vtip a humor
B) Pozorovací schopnosti a funkce, myšlenkové operace,
představivost a fantazie
a) Rozvíjet a cvičit vnímavost zrakovou a sluchovou paměť
b) Rozvíjet tvořivé sebevyjádření - hry a činnosti podporující tvořivost,
představivost a fantazii
c) Zařazovat hry a činnosti zaměřené k řešení problémů a cvičení paměti
(mechanické i logické)
d) Zaměřit se na odhalování podstatných znaků - charakteristické rysy
e) Vnímat to, že je zajímavé dozvídat se nové věci a využívat zkušeností
k učení porozumět jednoduchým poznatkům z přírodního prostředí
C) Sebepojetí, city a vůle
a) Dát dítěti dostatek možností projevovat vlastní city, sdělovat citové
dojmy, prožitky a hovořit o nich
b) Rozvíjet a kultivovat mravní a estetické vnímání, cítění a prožívání
c) Sledovat pohádky a příběhy obohacující citový život dítěte
d) Vytvářet a rozvíjet citové vztahy k přírodě a zvířatům
e) Zaměřit se na motivaci dětí k jejich vyjádření a sebeuplatnění
3. Dítě a ten druhý
a) Podporovat dětská přátelství
b) Rozvíjet interaktivní a komunikativní dovednost
c) Zařadit se mezi své vrstevníky v dětské skupině a budovat si mezi nimi
své postavení
d) Poskytovat dostatek různých příležitostí k verbální i
neverbální komunikaci
e) Četba, vyprávění a poslech pohádek a příběhů na téma vztahů mezi lidmi
4. Dítě a společnost
a) Postupně se seznamovat s lidovou slovesností, kulturními tradicemi a zvyky
b) Přizpůsobovat se společnému programu, spoluvytvářet prostředí pohody
c) Umožňovat dětem setkávat se s dramatickým i literárním uměním
i mimo MŠ
d) Rozvíjet kulturně estetické dovednosti (slovesné, výtvarné, hudební,
dramatické)
e) Seznamovat děti s bajkou - personifikace vlastností zvířat ve vztazích
mezi lidmi
f) Vytvářet u dětí základní představu o tom, co je dobře a co špatně
a podle toho se chovat
5. Dítě a svět
a) Rozvíjet pocit sounáležitosti s rodinou a prostředím, ve kterém žije
b) Osvojovat si jednoduché poznatky o reálném i nereálném světě
c) Rozvíjet pocit sounáležitosti s živou i neživou přírodou
d) Zvládat jednoduché činnosti v péči o okolní prostředí
e) Rozlišovat aktivity, které mohou zdraví člověka, společnosti a přírody
podporovat a které je mohou poškozovat
_______________________________________________________
AKTUALITY |
---|
Prázdniny pro školní rok 2020/2021 Podzimní prázdniny: čtvrtek 29.10. + pátek 30.10 Vánoční prázdniny: středa 23.12. - neděle 3.1.2021 Pololetní prázdniny: pátek 29.1.2021 Jarní prázdniny: pondělí 1.2. - neděle 7.2.2021 Velikonoční prázdniny: čtvrtek 1.4.2021 Hlavní prázdniny: čtvrtek 1.7. - úterý 31.8.2021 |