Jméno:
Heslo:

Programová nabídka Dříň

BAREVNÝ PODZIM

"Co je v košíku" 
                              
 září/říjen




- druhy ovoce, zeleniny, polních plodin, jejich využití a zpracování
- výtvarné zobrazování jablka, hrušky, mrkev - vystižení tvaru
  (kresba, malba, modelování aj.)
- poznávání jednotlivých druhů podle vzhledu, podle chutě a vůně
- určování barvy
- třídění podle dané vlastnosti
- pojmy více-méně-stejně, první-poslední, za-před atd.
- zapamatování si jednoduchých básní a písní s danou tématikou
- lezení po žebřinách, skok z místa
- rozvoj jemné motoriky – trhání papíru, stříhání, mačkání
- způsoby práce v zahradě
- názvy činností na poli, stroje a nástroje k tomu potřebné

________________________________________________


Jaké cíle budeme plnit na podzim:

Barevný podzim

1. Dítě a jeho tělo

a) Uvědomění si vlastního těla
b) Koordinace pohybů - ovládání pohybového aparátu
c) Vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů
d) Rozvoj pohybových a manipulačních dovedností
e) Upevňovat u dětí hygienické a bezpečnostní návyky
f) Koordinovat lokomoci a sladit pohyb s rytmem
g) Vytvořit dostatek pohybových aktivit vedoucích k osvojení
    nových pohybových dovedností
h) Postupně zvládat jednoduchou obsluhu a pracovní úkony


2. Dítě a jeho psychika

A) Jazyk a řeč
a) Rozvoj receptivních jazykových dovedností - vnímání, porozumění, poslech
b) Zaměřit se na vyprávění toho, co dítě slyšelo nebo shlédlo
c) Prohlížení a "čtení" knížek
d) Rozvíjet schopnost dětí pojmenovávat bezprostředně vnímané předměty,
    jevy a činnosti - samostatný řečový projev
e) Samostatně se vyjadřovat - vhodná formulace otázek a odpovědí

B) Porovnávání schopnosti a funkce, myšlenkové operace,
                                               představivost a fantazie

a) Podporovat rozvoj vhodných poznávacích citů - radost z objevování,
    zájem a zvídavost
b) Přímé pozorování přírodních jevů - všímat si změn v přírodě a správně
    označovat přírodní jevy a odhalovat podstatné znaky a souvislosti mezi nimi
c) Orientovat se částečně v čase
d) Samostatně a tvořivě využívat přírodní materiály

C) Sebepojetí, city, vůle
a) Uvědomění si vlastní identity
b) Získávat citlivý vztah k přírodě i k sobě
c) Umožňovat dítěti dokončovat činnost v individ. tempu
d) Uplatňovat iniciativu, projevovat stálejší zájmy a snahu
     dosáhnout určitého cíle
e) Přijímat pozitivní ocenění i svůj případný neúspěch


3. Dítě a ten druhý


a) Rozvíjet schopnost pro navazování vztahů dítěte k druhým lidem
b) Posilovat prosociální chování k rodině i mateřské škole
c) Vést děti k ochotě rozdělit se a půjčit si navzájem hračku
d) Postupně uplatňovat své individ. potřeby a přání s ohledem na druhého
e) Uvědomovat si svá práva ve vztahu k druhému
f) Rozvoj sociální citlivosti a tolerance


4. Dítě a společnost

a) Postupně začleňovat dítě do kolektivu
b) Vytvářet povědomí sounáležitosti k určitému společenství - třída, rodina
c) Upevňovat základní společenské návyky ve styku s dospělými i dětmi
d) Vnímat základní pravidla jednání ve skupině,
    podílet se na nich a řídit se jimi
e) Zacházet šetrně s hračkami


5. Dítě a svět

a) Zaměřit se na přirozené poznávání rozmanitosti prostředí
b) Bezpečně se orientovat v prostředí nejbližšího okolí domova
     a MŠ a prohlubovat vztah dítěte k prostředí, ve kterém žije
c) Vnímat přírodu a její rozmanitost


_______________________________________________

HOME MŠ Kladno Dubí
zapomenuté heslo
registrace
Mapa stránek
Napište nám

Created by © 2011 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign