Včeličky
BÍLÁ ZIMA
Sněhuláci
Cíle
- Zapojit se do kolektivních her
- Rozvoj slovní zásoby
- Chápat pojmy malý x velký
- Rozvoj jemné motoriky
- Učit se spolupracovat se svými
vrstevníky
- Postupně prodlužovat řízenou činnost
- Rozeznáváme tvary
,,Sněhulák je panáček‘‘
Rozumové schopnosti – Z čeho se staví sněhulák? Jak má vypadat,
co mu nesmí chybět. Popis obrázku
Básnička -Sněhulák je panáček
Společná výroba velkého papírového sněhuláka dle básničky
- Stříhání, lepení detailů
- Pojmy malý x velký
- Počty 1-3
Písnička s pohybem – Sněhuláci (Míša Růžičková)
,,Veselí sněhuláci‘‘
Ranní hry – modelování sněhuláků
Co všechno je kulaté? – Hledáme ve třídě věci, které mají stejný tvar
jako sněhové koule a určujeme, jakou mají
barvu
Pohybová hra – Veselí sněhuláci
(sněhuláci jsou v kruhu, učitelka určí jednoho,
který stojí uprostřed kruhu)
Všichni říkají – My sněhuláci veselí,
běloučcí a studení,
my se rádi bavíme,
ale jak, nevíme.
Sněhulák – Dělejte to jako já, (dítě předvádí pohyb)
je to skvělá zábava.
Všichni – Děláme to jako ty,
(ostatní napodobují pohyb)
Zaháníme trampoty.
,,Malujeme sněhuláčka‘‘
Písnička (motivace) – Sněhulák, to je pán,
ze sněhu je udělaný.
Sněhulák, to je pán,
ze sněhu je udělán.
Výtvarná práce – Sněhulák
- malba temperami
- dolepování detailů
,,Sněhulák to je pán , všechno ví a všechno zná”
Rytmizace slov – 1) Děti si z košíčku, který nám tam nechal
Sněhulák vyberou jeden obrázek, který bude
patřit k zimě (sníh, vločka, lyže, atd…)
2) Řeknou co je na obrázku a vytleskají počet slabik
Pracovní list – Spojování teček – kulatý tvar
Další činnosti v tomto týdnu
Ranní hry – Malování do mouky (malování do sněhu)
- Modelování sněhuláků
Pohybové cvičení a hry – Veselí sněhuláčci
Četba knihy před spaním – Štuclinka a Zachumlánek
Pobyt venku – pohybovat se v běžným způsobem v různém
prostředí (pohybovat se na sněhu, ledu)
- Stavíme sněhuláky (pokud bude sníh)
BÍLÁ ZIMA
Zimní
sporty
Cíle
- Znát základní věci, týkající se bezpečnosti při sportu
- Poznat základní sporty
- Rozvoj slovní zásoby
- Vést děti k obratnosti, pohotovosti, cvičit sílu, překonávání
strachu z nezvyklých poloh
- Dát dítěti dostatek příležitostí k samostatnému řečovému
projevu
- Vytvářet u dětí základní představu o tom, co je dobře
a co špatně a podle toho se chovat
,,Jaké znáš zimní sporty?‘‘
Rozumové schopnosti - V komunitním kroužku si o zimních
sportech a o pravidlech bezpečnosti, která
musíme při sportech dodržovat.
Využíváme demonstrační obrázky.
- Jak se správně obléknout?
Písnička – Na lyže
,,Hrajeme si na sportovce‘‘
Ranní cvičení – Překážková dráha
- Podle obrázků se děti snaží co nejlépe napodobit
druh sportu + říkají, co k danému sportu potřebujeme
(Bruslení – led, brusle, helma)
- Opakování pravidel bezpečnosti, při sportech.
PČ – Omalovánky sportů
,,Koulovačka‘‘
- Muchlaní bílého papíru vytvoření ,,sněhové“ koule
- Koulovačka papírovými koulemi
- Procvičování prostorových pojmů (tvoříme věty)
Př. – Sněhová koule je na židli.
- Sněhová koule je pod židlí. Atd….
,,Na sněhu‘‘
Básnička - Na sněhu
Na saních se sáňkujeme,
na bobech zas bobujeme,
kuličkami koulujeme,
a na lyžích lyžujeme.
Hrajeme si, dovádíme,
sněhuláka postavíme,
že je zima, to my víme,
pozor, ať se nezraníme.
- Opakování jaké zimní sporty známe, pravidla bezpečnosti
AKTUALITY |
---|
Prázdniny pro školní rok 2020/2021 Podzimní prázdniny: čtvrtek 29.10. + pátek 30.10 Vánoční prázdniny: středa 23.12. - neděle 3.1.2021 Pololetní prázdniny: pátek 29.1.2021 Jarní prázdniny: pondělí 1.2. - neděle 7.2.2021 Velikonoční prázdniny: čtvrtek 1.4.2021 Hlavní prázdniny: čtvrtek 1.7. - úterý 31.8.2021 |