Sovičky
VELIKONOCE = svátky jara
Cíle: - seznámit se s lidovými tradicemi, zvyky,
symboly
- vytvořit prostřednictvím estetických prožitků
sváteční velikonoční náladu
- rozvoj fantazie a kreativity
- podporovat polytechnické dovednosti u dětí
- rozvoj rozumových schopností
- procvičení zrakové paměti
Motivační básnička:
Hody,hody doprovody,
já jsem malý zajíček,
utíkal jsem kolem vody
nesl košík vajíček.
Potkala mě koroptvička,
chtěla jedno červené,
že mi dá lán jetelíčka
a já říkal: „ne, ne, ne“,
Za potůčkem, za lesíčkem,
mám já strýčka králíčka,
tomu nosím každým rokem,
malovaná vajíčka.
„Velikonoční zvyky a tradice“
- týden před Velikonocemi – seznámíme se s tradicemi + zvyky:
Modré pondělí
Žluté úterý = uklízelo se v chalupách
Škaredá středa = na nikoho se nesměli lidé mračit, aby se na sebe
„neškaredili“ celý rok
Zelený čtvrtek = vařila se zelená zelenina + byliny = mladé kopřivy,
špenát + v kostelech utichly zvony až do soboty
Velký pátek = ráno se lidé umyli ve studené vodě, aby se jim
vyhýbaly nemoci
Bílá sobota = doma se uhasila ohniště + opět se rozezněly zvony
Velikonoční neděle (Boží hod velikonoční) = konec půstu, pekly
se tradiční velikonoční bochánky + beránci
Velikonoční pondělí = koledování - hodování vajíček s pomlázkou
PČ: - jarní osení
„Hody. hody, doprovody“
- pohybová hra: „Kvočna hledá kuřátka“ (děti běhají v prostoru
třídy – reagují na rytmus hudby (bubínek) – jakmile přestane hrát, děti
si hledají partnera do dvojice (kvočna – kuře)
- učíme se básničku na hodování
VV: - barvení krupicí a temperovými barvami polystyren.vajíček do
zápichu do jarního osení
„Jak šlo vejce na vandr“
- čteme si pohádku
- naslouchání + sledování děje + rozhovor o tom, co jsme slyšeli
VV: - pokračujeme dekorací vajíček
PČ: - jarní osení – rosení + pozorování změn
„Kutálej se vajíčko, kutálej…“
- „Kutálej se vajíčko, kutálej, co patří k Velikonocům, povídej“
- asociace ke slovu = v RK si říkáme, co vše se dětem vybaví
v souvislosti s velikonočními symboly - řeknou (pomlázka, beránek)
„Co se o Velikonocích ztratilo?“
Kimova hra = na stole si děti prohlédnou předměty, které souvisí
nebo i nesouvisí s Velikonocemi – pak je přikryjeme ubrusem (něco
učitelky odebere a děti pak hádají, co to bylo a jestli to souvisí
s Velikonocemi = pro trénování a rozvoj mozku
PČ: - dokončování velikonoční dekorace
AKTUALITY |
---|
Kulturní akce školy * 16.9.2024 Divadélko Ondřej - Indiánský příběh 2 *30.9.2024 Divadlo Koloběžka - houbařská pohádka * 24.10.2024 Divadlo Šapito - kocour v botách * 11.11.2024 projekt - Hlavně ať se nevzbudí - ukázka jak děti obklopuje IT technologie * 26.11.2024 projekt - Není slepice jako slepice - navázání na loňský projekt o kuřatech * 19.12.2024 předvánoční koncert s kytarami PŘESUNUT * 17.1.2025 koncert * 21.1.2025 Divadlo Úsměv - jak si pejsek popletl léky - pohádka proložená písnčkami *13.2. 2025 divadlo Neklid - Jen počkej, ho, ho,ho vzdělávací zábavná pohádka proložená písněmi * 13.3.2025 Divadélko Paleček - Velikonoční veselá jarní pohádka - PŘESUNUT na 24.3.2025 *7.4.2025 Do světa - vzdělávací program 3,2,1 teď - balanční techniky a jiné cviky pro děti * 25.4.2025 Divadélko Ondřej - Pipi dlouhá Punčocha * 13.5.2025 Společná fotografie tříd - MŠ Dříň + MŠ Rosenbauma |
Prázdniny pro školní rok 2024/2025 * PODZIMNÍ PRÁZDNINY úterý 29. října a středa 30. října 2024 (otevřeno) * VÁNOČNÍ PRÁZDNINY pondělí 23. prosince 2024 – středa 1. 1. 2025 * POLOLETNÍ PRÁZDNINY pátek 31. 1. 2025 (otevřeno) * JARNÍ PRÁZDNINY pondělí 3. 3. – neděle 9. 3. 2025 (otevřeno) * VELIKONOČNÍ PRÁZDNINY čtvrtek 17. dubna 2025 (otevřeno) * HLAVNÍ PRÁZDNINY sobota 28. června 2025 – neděle 31. srpna 2025 (otevřeno dle ustanovení Magistrátu města Kladno, bude známo cca v 02-03/2025) |