Jméno:
Heslo:

Formy a metody

 Formy a metody vzdělávací práce v MŠ

  V pedagogickém procesu v mateřské škole používáme různých organizačních forem činnosti dětí, které umožňují dosáhnout žádoucího vzdělávacího výsledku. Jejich promyšlené a účelné střídání činí život dětí pestrým a dynamickým, což odpovídá jejich fyziologickým potřebám a stadiu jejich psychického rozvoje. Hlavní formou činnosti dítěte v předškolním období je hra.

Hra je specifickým projevem aktivity dítěte, ovlivňovaná prostředím, v němž dítě žije a do něhož se hrou začleňuje. Hra přispívá k harmonickému formování dítěte, umožňuje dosahovat cílů všech složek vzdělávání, je prostředkem vzdělávací práce. Je rovněž metodou vzdělávací práce. Hra odpovídá svým obsahem, formou a proměnlivostí osobností malého dítěte. Dovoluje tak učitelce včlenit různé metodické postupy
k dosažení vytýčeného cíle vzdělávání.

Učitelka ve své práci využívá všech stadií her – od her individuálních u nejmenších dětí, přes párové (kooperativní) až po hry skupinové a rovněž využívá všech druhů her. Jsou to především tvořivé hry, které si dítě vytváří samo, námětové hry, též dramatizující a konstruktivní. Učitelky pracují rovněž s hrami s pravidly, a to jsou hry pohybové a didaktické.
Děti předškolního věku mají potřebu žít v dětské společnosti. Dobře vedený dětský kolektiv působí výchovně.

V procesu vzdělávání dětí používáme různých metod – slovní, názorné a praktických činností. Výběr metody vždy závisí na didaktickém cíli.
Ke slovním metodám patří například návody, vysvětlení, popis, vyprávění, rozhovor, beseda, předčítání a další. Efektivnost těchto metod závisí na kultuře řeči učitelky a její schopností působit na děti intonací a tempem řeči. Slovní metody vhodně spojujeme s praktickou činností.
Do skupiny názorných metod patří především pozorování, předvádění, pokus, exkurze a vycházka. Názorné metody často spojujeme s metodami praktické činnosti, například experimentování. Tyto metody přinášejí navíc dětem citový prožitek, který usnadňuje učení. V této fázi pak zařazujeme rovněž učení metodou navození problémových situací.

Při vzdělávání dětí zachováváme rovněž obecné zásady – cílevědomost, jednotnost a důslednost, přiměřenost, názornost, soustavnost a posloupnost, trvalost, individuální přístup.
Pro děti předškolního věku je velmi důležité, aby byly učitelkou vedeny k určitému vzdělávacímu cíli.

Rovněž aby na ně všichni dospělí působili jednotně a shodně.

Učitelky dobře znají věkové a individuální zvláštnosti dětí a mají na zřeteli přiměřenost jak v oblasti tělesného, tak i rozumového rozvoje dětí.
Uplatňujeme také zásadu názornosti tak, aby děti poznávaly pokud možno všemi smysly, tudíž názorně.
Poznávání umožňuje učitelka dítěti posloupně a vychází od jednoduchého ke složitějšímu. Trvalost těchto poznatků u dětí zajišťuje učitelka vhodnou motivací a působením na různé smyslové orgány.

Učitelky také využívají ve vzdělávací práci kolektivu dětí, ale jsou si vědomy také nutnosti individuálního přístupu k dětem.

AKTUALITY

Divadélko ve školce aj. akce

1.10.2018
"Červená Karkulka" - pohádka
/ Divadélko Koloběžka /

29.11.2018
"Když v pekle sněžilo"
/ školkový výlet do zámku v Libochovicích/

6.12.2018
"Trampoty čerta Huberta"
/ Divadélko Koloběžka /

31.1.2019
"Pohádka z kuchařské čepice"
/ Divadélko Koloběžka /

26.3.2019
" O zamčeném štěstí "
/ Divadélko Koloběžka /

30.4.2019
" Já písnička"
výchovný koncert

25.6.2019
" Hurá na prázdniny "
/ Divadélko Koloběžka /

Prázdniny

PODZIMNÍ PRÁZDNINY
29.10.2018 - 30.10.2018

VÁNOČNÍ PRÁZDNINY
22.12.2018 - 2.1.2019

POLOLETNÍ PRÁZDNINY
1.2.2019

JARNÍ PRÁZDNINY
4.3.2019 - 10.3.2019

VELIKONOČNÍ PRÁZDNINY -
18.4.- 22.4.2019

HLAVNÍ PRÁZDNINY
29.6.- 1.9.2019

Zápisy

Zápisy do ZŠ

pátek 12.4.2019
14,00-18,00 hod

sobota 13.4.2019
9,00-12,00 hod


Zápisy do MŠ

čtvrtek 9.5.2019
7,00 - 18,00 hod

pátek - 10.5.2019
7,00-17,00 hod
HOME MŠ Kladno Dubí
zapomenuté heslo
registrace
Mapa stránek
Napište nám

Created by © 2011 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign